Diskuse

Kouzlo vína

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TT

A na závěr: opravdu máme k výběru mnoho odrůd. Nikde jinde než na Moravě není tolik odrůd opravdu na vinicích. Ještě k tomu na tak malém území.

0 0
možnosti
JM

J39a48n 56M42a86r81e65k

7. 1. 2023 1:30

Před pár lety jsem navštívil Jižní Moravu kolem Hodonína. Tam v jednom vynikajícím sklépku se skvěl nápis: "Až přijde má poslední hodina, pochovejte mně do bečky od vína"

1 0
možnosti
TT

A propos kopřivový Sauvignon: kopřivovitost může být známka nevalné kvality, ovšem v dnešní době je téměř jisté, že se jedná o víno z potomka klonů udrživších se na Moravě zázračně během perenospory v 19. století. Kopřivový švih Sauvignon obsahovat MÁ! To až právě ty zpětně dovezené klony z Jižní Ameriky už toto aroma neobsahovaly a neobsahují.

0 0
možnosti
TT

Než to dočtu, musím vytknout chybu: "... od sladších vín, jako je třeba Pálava, či zmiňovaný Tramín, propíjejí k vínům sušším..." - Takže: ani odrůda Pálava, ani Tramín červ. nejsou o nic sladší než jakékoliv jiné odrůdy. Kolik cukru obsahuje víno při sklizni a kolik zbytkového v láhvi, souvisí s odrůdou jen okrajově. Odrůdy Pálava a Tramín jsou amatéry vnímány jako sladké, protože jsou dostatečně aromatické, aby tím přebily onen zbytkový cukr, ale dají se vyrábět i úplně normálně suché. Je to mimochodem právě u Pálavy moje doporučení. Nicméně té Pálavy se na Moravě, ehm, ehm, vypěstuje nanejvýš desetina toho, co se prodá - to lze spočítat podle osazených hektarů. Ergo kdo pije Pálavu, pije s vysokou pravděpodobností řepný druhák nebo něco pěkně nastaveného; ale co s těma amatérama naděláš?

0 0
možnosti
VF

Patřím k té menšině, která nepije víno. Měli jsme vinohrad, ve sklepě dobré víno, na zdi spousty diplomů za vysokou kvalitu bílého. Tatínek víno spíš jen koštoval, hodnotil, než popíjel, ale všechno kolem něho dělal s láskou. A bylo to znát.

Vy jste to také napsal s láskou. Tož na zdraví, ať Vám slůží!

1 0
možnosti
Foto

Děkuji pěkně a na zdraví i Vám.

1 0
možnosti
Foto

Včera mi příbyly další dvě láhve vína. Už jich mám 11, z toho 10 je víno bílé a jedno je rudé.

Mám podezření, že ti, kteří mě těmito lahvemi obdarovávají, jsou vedeni touhou udělat ze mě alkoholika.

1 0
možnosti
Foto

Dokud je neotevřete a nevypijete, jste jen sběratel. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1041x
Petr Binder alias poutník Hroch.

www.petrhrochbinder.cz

Autor různých knížek v sérii Putování Hrocha, které pomáhají a pak knížek v pevných vazbách. Byl jsem nechtěné dítě beze jména, Osmý příchod syna, Udělám z tebe milionáře a Království v rámu.