Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tatarák si dávám jen občas, vlastně ho nemusím, ale rodina to má ráda, v restauraci si ho nedáváme nikdy, připravujeme ho doma a každý si ho ochutíme dle svého. Já jsem velký fanda česneku, takže hlavní jsou pro mě topinky, které natřu tlustou vrstvou česneku a tenkou vrstvou tataráku, takže si vlastně nedávám tatarák, ale yperit. ;-)

0 0
možnosti
DP

Zrovna v pátek jsem si ho dávala v hospodě. Přidala jsem jen trochu cibule, soli a pepře. všchno ostatní je tam podle mně navíc. Topinku samozřejmě s česnekem. :-)

1 0
možnosti
Foto

To je otázka. Já zase rád experimentuju, to víte, štír...:-)

0 0
možnosti
Foto

Míchám si ho i v restauraci zásadně sám. Maso, cibule, kapary, worčestr, žloutek, sladká paprika, pepř, sůl, tabasco, najemno posekaná trocha kyselých okurek, trocha kečupu, trocha plnotuč. hořčice. nejlepší, jaký jsem v Praze kde jedl (právě i s možnosti si ho sám namíchat) mívali v botelu Vodník na Smíchově. Kdysi tam bývaly akce s 500 g tataráku a s množstvím topinek, kolik jste si řekli. Chodili jsme na něj ve čtyřech a měli jsme co dělat, abychom to všechno snědli. Slyšel jsem ale, že už to tam prý není ono, tak nevím, ale snad to poslouží jako tip... R^

0 0
možnosti
Foto

R^ Klasický tatarák je výborný. Mám ráda i ten z avokáda, kapar, cibule a okurek.

0 0
možnosti
JR

J66a51n 12R55á19ž

29. 5. 2019 10:49

Dávám také přednost klasice a bez kečupu. Kdo nejedl pečlivě "utřený" (naškrabaný), nejedl správný tatarák. Že tento způsob úpravy masa vymysleli tataři, je báchorka. Maso škrábal kuchaři proto, aby se rozmačkala vajíčka tasemnice, která se v hovězím mase dříve často vyskytovala a tato potvora se pak nemohla v těle strávníka rozmnožovat. (Zdroj: https://epochaplus.cz/odkud-prisel-tatarsky-biftek/)

A oddělit bílek od žloutku je důležité aby se tatarák "nepatlal". Souhlas s panem Jurčákem": Troška mletého kmínu a cayenského pepře je vhodná, ale kapary mi v tataráku nesedí, i když se tam podle francouzů dávat mají.

No a kazit jemnou chuť hovězího sardelkou? Viděl jsem jak si chlápek nadrobil do dršťkové polévky meruňkovou buchtu, takže se ničemu nedivím.

V Brně vím o dvou restauracích, kde dělají dobrý tatarák a tam si občas zajdu, ale není nad doma s láskou a péčí udělaný!.

PS. K tataráku dobré pivečko a po něm na vyvážení chuťových buněk doporučuji kvalitní karibský rum.

3 0
možnosti
JJ

Víte, já mám kešup strašně rád a nejvíce ostrý Heinz. Ten si, když jdu kolem kuchyňské linky, jen tak kápnu na hřet ruky a polizuju si ho jako chuťovku. :-) A i když s Pohlreichem většinou souhlasím, nechápu tu silnou averzi vůči němu. Vždyť to jsou prakticky lehce ochucená rajčata (Ten Heinz uvádí 140 g rajčat na 100g výrobku). No a pokud nemáte svoje rajčata, tak stejně nevíte, co vlastně jíte a v jaké byly kvalitě. :-) Doma samozřejmě tatarák škrábeme, ale to hlavně kvůli tomu, že se nikomu nechce umývat kvůli takové troš mlýnek.

0 0
možnosti
JJ

Já přidávám trošku té hořčice a čili, malinko drceného kmínu a určitě ten pepř. A přiznám se, že i trochu toho kečupu. Ale jenom opravdu malinko. Ale v žádném případě nedávám kapary.

Topinky ne moc vysušené a hodně česneku.

Tatarák si dávám i v hospodě. K pivu je to pro mne asi to nejlepší a mám jednu, kde mi to maso chutná opravdu nejvíce. A nepátrám po tom, jestli je to svíčková nebo zadní.:-)

0 0
možnosti
ŠM

mám ráda škrabaný, kečup do něj podle mne nepatří a namíchané tataráky někým jiným si prostě nedám.... přidávám nasekané kapary, šalotku- ale ne do masa, ale na drobno pokrájenou sypu až na tatarákem natřenou vrstvu, na nasucho opečenou topinku. Dále dávám, trošku sardelky (buď rybku nebo trošku pasty), trochu oliváče-extra virgin s troškou hořčičného prášku, nedávám žloudek, přidám čerstvě mletej pepř a worchester sauce a pro jistotu mám po ruce i sojovku (někdy mám potřebu ji přidat, někdy ne)...

namíchané katastrofy s kmínem a kečupem, někdo přisejpá i vegetu a jednou jsme do toho viděla míchat i tatarku - to fakt ne!

0 0
možnosti
JJ

No, myslím, že trocha drceného kmínu a kečupu opravdu není žádná katastrofa. :-) Já bych si na to tedy nikdy nedal olivový olej se sardelkou a také bych to "katastrofou" nenazval. I když kazit si chuť hovězího rybinou tak trochu za katastrofu považuju! ;-D Ale proti gustu nic! Hlavně, ať vám chutná.

0 0
možnosti
  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1041x
Petr Binder alias poutník Hroch.

www.petrhrochbinder.cz

Autor různých knížek v sérii Putování Hrocha, které pomáhají a pak knížek v pevných vazbách. Byl jsem nechtěné dítě beze jména, Osmý příchod syna, Udělám z tebe milionáře a Království v rámu.