Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BD

autor má samozřejmě pravdu,jen to někteří těžko pochopí. Tržní hospodářství současného typu je založeno na podvodech a klamavém marketingu. Proč asi výrobky v nových zemích EU jsou horší než v Německu ? A jsou vyráběny stejnou nadnárodní firmou. Předpokládá se velký zisk při počátečním oblbnutí zákazníků. A je to stejné ve všem. Proč by měla být třeba pračka či jiný výrobek Miele mnohonásobně dražší než značka neznámá ? Někde je něco špatně.

On i ten přetlak nových modelů čehokoliv je nesmysl.Vykřikujeme něco o ekologii a vyrábíme nesmysly,které se brzy vyhazují. Vidíme to kdekoliv kolem sebe. Nejde o žádné optimální výrobky a ceny vzniklé tržními principy. Jde o klamavý marketing a určitým způsobem i o podvody na společnost.

0 0
možnosti
PK

Představa o stabilních, férových cenách v tržním hospodářství je jemně řečeno naivní. Zboží je nadbytek, lidé bohatí i chudí. Tak např. u Coca Coly jedeme 2 týdny za "základní" (vyšší cenu) a na týden zlevníme. Za 1,75l z 27 na 17. Podle mne lepší model v daných podmínkách není, dělal bych to také tak.

Svinstvo je když nějakou potravinu na týden zlevním v akci, ale nechám si ji "potajnu" vyrobit šizenou.

0 0
možnosti
Foto

Jistě, jsem naivní. Myslím si, že by měla platit spravedlnost ve všech odvětvích lidské činnosti, tedy i v obchodu. Pokud se něco vyprodává, je normální, že se jde s cenou dolů. Pokud se používají jiné finty, je to hanebné.

0 0
možnosti

Já s Vámi beze zbytku souhlasím. Před časem jsem psal článek o fotoaparátu, který byl za akční, předvánoční slevu výrazně dražší než tentýž, který se bez slevy ve stejném kvelbu prodával celý rok.

0 0
možnosti
Foto

Protože to píšete nám ? Pokud jste takvou věc zjistil měl jste se obrátit na Obchodní inspekci, což jsem já několikrát udělal a vždy s kladným výsledkem.

0 0
možnosti
PB

P45e21t18r 63B72u26r82i46a19n

27. 9. 2017 12:31

Dal jsem vám karmu, i když ten závěr jste naprosto nezvládl. Čím by podle vás měly být peníze kryté? To jsem sám zvědav na odpověď!

A jinak, rozkmotřil jsem se se svým operátorem a obvolával jiné, abych na just přešel. Všude stejný rozhovor: máme zde balíček za 550kč. Ale já nechci balíček. Ale v tom máte zvýhodněných 100MB dat. Ale já nechci data, já chci volat a SMSkovat. Tak balíček 350, tam máte 50MB dat zdarma. Nechci balíček, chci si od vás koupit volání a esemeskování....aha....tak balíček Volám málo. Ale já chci volat hodně...a tím to končilo, protože mi nebyli schopni nabídnout jeden druh zboží, který já chtěl.

Představte si supermarket. V regálech naprosto všechno zboží nabalíčkované. Deset rohlíků+ šampón+olejovky. Mlíko+čokoláda+pizza. Vše za akční, výhodné ceny. Je zajímavé, že s tím antimonopolní úřad nic nedělá.

1 0
možnosti
Foto

I94v39a66n 77V48e86s47e81l24ý

27. 9. 2017 12:57

Ty firmy co "dělají balíčky" si prostě zjednodušují práci aby současně prodaly i to co zákazník zaplatí ale nevyužije (váš příklad operátoři). Někteří výrobci, já to vztáhnu na auta což není věc zrovna levná, nabízejí jen svoje předdefinované stupně výbavy a jsou levnější a jiní zákazníka nechají nakonfigurovat si výbavu z velké nabídky (příklad: já kdysi uvažoval o Hyundaii i40 a vzdal jsem to, právě pro pevně nastavené výbavy a zůstal u škodovky s výbavou co jsem si vybral).

A abych nevynechal slevy - krátkodobé sezonní slevy ano, slevy u rychloobrátkového zboží (potravin) ne či spíše "slevové ceny" jako základní.

0 0
možnosti
Foto

Jaká cena je normální, přirozená a správná určuje ten, kdo kupuje. Čech jde po tom, co je levné bezohledu na kvalitu a k tomu se přizpůsobí obchodní řetězce. Němec jde po kvalitě a tomu se také přizpůsobí obchodní řetězce. Státu do cen zboží nic není není to jeho věc.

1 0
možnosti
BD

Pane Kindle, nemáte pravdu.

Teorie sice říká,že cenu určuje zákazník. Když má možnost získat informace a má volbu. I výběr ceny v monopolní výrobě je jen podvod. Viz například prodejci energií a plynu. Dále poplatky v bankách a výše povinného pojistného všeho druhu.

Když stát používá daňový systém,který nyní funguje,tak zasahuje do tvorby ceny dost zásadně. A daňový systém vytváří stát. Proč se asi hýbe se sazbou DPH ?

Tady máme hodně podivný kapitalismus,který nefunguje nijak ideálně. Více se zbytečně vytvářejí náklady,které jsou zbytečné. Ona i ta sleva je náklad v obchodě. Nějak se to musí vykompenzovat jinde. Proto i kupujeme výrobky s minimální výrobní cenou a obrovskou marží. Žádný výrobce nemyslí jinak,než na tvorbu zisku. A proč by myslel jinak ? Nějaké celospolečenské zájmy ? Nesmysl.

A to je i v monopolních odvětvích. V některých zemích to řeší sektorovým daněním ( například v Rakousku),ale nikdy není nic optimální .

Propojený soukromý sektor si nemůže dovolit nějaké speciální postupy,protože současný systém na to není připraven.

Tím nechci vůbec říkat,že systém před rokem 1989 byl na něco připraven. Tam se blblo mnohem více. Jsem pamětník a účastník těchto nesmyslů.

A vaše poukazování na obchodní inspekci? Snad tomu ani sám nevěříte. Prostě se jednoho protivného stěžovatele nějak zbavili. I já jsem dlouhá léta obchodníkem a vím o čem mluvíte.

0 0
možnosti
PV

P70a15v27e55l 88V66é84b95r

27. 9. 2017 11:38

Průšvih je, že v našich končinách neznamená vyšší cena vyšší kvalitu...

0 0
možnosti
VH

Kdy byl kdo odpovědně schopen říct, která cena je správná?? Nebo tak "politicky korektně" nazýváte cenu byrokraticky nařízenou??

0 0
možnosti
Foto

Cena by měla odrážet požadavky trhu, ovšem ten by nesměl být znásilňován prapodivnými politickými rozhodnutími a nemravnými dotacemi a dalšími nepřirozenými nástroji. Jinak, cena by měla obsahovat náklady a přiměřený zisk. Co je to ovšem přiměřený zisk, že?

0 0
možnosti
  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1041x
Petr Binder alias poutník Hroch.

www.petrhrochbinder.cz

Autor různých knížek v sérii Putování Hrocha, které pomáhají a pak knížek v pevných vazbách. Byl jsem nechtěné dítě beze jména, Osmý příchod syna, Udělám z tebe milionáře a Království v rámu.